Alla inlägg under juli 2008

Av Mia - 21 juli 2008 16:51

Vi hann sätta lite panel idag. Men nu öser det ner igen, som förväntat. Vi har ju bara en panelbräda kvar, men jag vägrar att klättra fyra meter upp när det regnar.

Hasse fixar till de sista urkapningarna så får vi hoppas att regnet slutar snart.

Av Mia - 21 juli 2008 08:23

Måndag morgon. Solen lyser just nu. Hoppas det håller i sig. Ska man dona ute vill man ju inte ha regn. Igår var det ett riktigt "skitväder" här. Både lördag & söndag bjöd på massor med regn i Kolmården. Vi måste ha fått minst 50mm  & en massa åska. Det gillar jag inte.  Bättre så här.

//mia

Av Mia - 18 juli 2008 19:06

Jag har också hunnit avsluta ett halsband som legat till sig några dagar.

Bilden blev väl inte världsbäst men får duga så länge.

Av Mia - 18 juli 2008 19:03

Min äldsta dotter Marie-Louise kom & besökte mig idag. Hon satt kvar ett par timmar & gjorde ett par kort. Det var mycket trevligt!

Av Mia - 18 juli 2008 18:55

 Äntligen ska jag ha lite mer ledigt! Jag kommer nog att sakna butiken, men ska man orka till hösten med arbete hela dagarna & all kursverksamhet på kvällarna måste man nog "vila" lite. 


När jag kom hem hade Hasse hunnit halva resterande framsida. Så nu börjar man kunna se ett slut på det här. Vi blir nog klara under början på veckan. Då kan man snart fixa inne. Det ser jag fram emot.




Av Mia - 17 juli 2008 22:40

Jag kom på att jag nog måste lägga in ett par halsband.

Det är ju det som är min  "basic"-grej.//mia

 


Det här halsbandet gjorde jag för ett par dagar sedan. Jag tycker det är hur coolt som helst. Ganska långt & med jättefina stenar.



 Det här är såå... somrigt . Gjort av blommor till scrapping & ett hängsmycke i glas med en läderrem.


Av Mia - 17 juli 2008 21:13

Nu är det klart med den här delen. Det känns faktiskt himla bra. Tyvärr kan jag inte hjälpa till så mycket jag vill eftersom jag jobbar.Men Hasse är en riktig hejare på egen hand.



Titta bara så snyggt det blev!










 Även markisen har kommit upp. Jippiii!!











Hasse har jobbat hårt idag. även den här delen har fått isolerin & ett nytt fönster. Så nu börjar man se en ände på det hela.














Av Mia - 14 juli 2008 19:22

Det blev inte riktigt klart idag. Regnet stod som spö i backen när jag kom hem. Men det gör ju inte så mycket. Det är ju en ny dag i morgon.

Nu har jag några bilder från butiken så att det går att se vad som händer där också. Det är som sagt mycket nu!


Här står en del av mina papper.
























 Och här är resten av pappren.

























Den ena hylla & gallret med scrappingdetaljer. 






















Snart ska garn & pärlor m.m också vara på sina nya platser, hoppas jag. //mia

Presentation

Omröstning

Kan du tänka dig att återkomma till min sida? Maybe you will come back and look at my blog again?
 ja, yes
 nej, no
 vet ej, I don´t know

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards