Alla inlägg under juli 2008

Av Mia - 30 juli 2008 18:22

Peter med familj var hos oss igår. Då fick vi hjälp av Peter att börja med en  ny trapp på framsidan. Den blev så gott som klar idag. Även fönsterfoder på stora fönstret fram kom upp så nu börjar det se klart ut, utåt vägen. Skönt!!! Annars har vi legat lågt idag. Min mor  & syster med familj har varit här & fikat. Mycket trevligt!

Av Mia - 27 juli 2008 11:19

Jo då det går bra. Men vi har blivit tvungna att sakta ner farten lite. Med den här värmen & med sol på den sidan från kl. 8 på morgonen till 6 på kvällen orkar man inte göra så mycket. Men vi kommer igen! Var så säkra! //mia

Av Mia - 27 juli 2008 11:06

Igår var vi till Söderköping & åt glass! Det är lika trevligt varje år. Hade vi tänkt oss för, hade vi nog åkt en vardag. Nu var det så mycket folk vid kanalen & glassrestaurangen så vi fick gå in till centrum för att äta glass. Men det gjorde inte så mycket, för Söderköping är en jättetrevlig stad att gå i. Påminner lite om Trosa.


Jenny & Frank på väg till glassbaren i centrum.












Vad pysslar dessa båda herrar med måntro?

Tja, kanske tar de ut pengar i bankomaten.

Eller?








Man skulle kunna tro att jag inte har varit med på nå´t, eftersom jag inte finns på bild.Fördelen med att vara fotograf är att man slipper!

Av Mia - 27 juli 2008 11:02

Kan inte låta bli att lägga ut ännu en bild på  min fina änglatrumpet. Den växer så det knakar. Hoppas bara att jag kan få den att överleva vintern.//mia

Av Mia - 23 juli 2008 16:29

Nu har vi väl fått i alla fall!

Värme!!

Ingen är lyckligare än jag, fast så himla mycket jobb blir det inte idag när det är så här varmt. Men vad gör det?! Vi hinner nog klart ändå. Igår blev framsidan klar. Så det får bli den bild vi visar. T.om fönsterfoder kom upp. Nu är det bara en hel vägg kvar plus den lilla snutten vid ytterdörren.

Om vädret håller i sig får vi väl ta en dag ledigt i helgen & ta vår årliga tur till Söderköping & äta glass & titta på båterna i kanalen. Mer om detta senare. //mia

Av Mia - 21 juli 2008 18:39

Visst är det konstigt att en hund kan vara som små barn.

Pojken är det i alla fall. Så fort man tar i kameran kommer han & sätter sig så vackert framför, så det är bara att ta ett kort på honom.


Av Mia - 21 juli 2008 18:32

Nu äntligen!!

Vi trotsade vädergudarna & satte upp den sista brädan också. Slutmålningen på den fick Hasse göra själv. Jag är ju så förtvivlat höjdrädd så jag nästan får kramp när jag står där uppe.

Nu ska det bara färdigmålas(det går fort) & sättas fina fönsterfoder runt föntren, så kan man börja tänka på att städa upp uteplatsen, som lämnar mycket övrigt att önska.


Som kanske syns.

Av Mia - 21 juli 2008 16:56

Måste bara visa ett par bilder på min fantastiska änglatrumpet. Jag har räknat till minst 9 blommor, men det finns säkert fler. Man ser inte allt för grenverket är så tätt.


























Presentation

Omröstning

Kan du tänka dig att återkomma till min sida? Maybe you will come back and look at my blog again?
 ja, yes
 nej, no
 vet ej, I don´t know

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards